De HORECAVA in de Rai te Amsterdam heeft een record aantal bezoekers getrokken tijdens de 60ste editie van deze horecavakbeurs. Ruim 63.000 bezoekers kwamen op dit evenement af in 4 dagen tijd (11-14 januari), een stijging van 15% ten opzichte van de voorgaande editie.
Dagelijks vonden er kookwedstrijden plaats en op donderdag 14 januari j.l. vond de Young Professional Experience Day (YPED) plaats. Ook werd de nieuwe Hygiënecode voor de Horeca gelanceerd welke geldt vanaf 1 april 2016 en daarmee de laatste versie uit 2007 zal gaan vervangen.
De ruim 600 deelnemende bedrijven gaven aan dat de horeca weer volop in beweging is en innoveert, gezien de grote investeringsbereidheid onder de bezoekers. De beurs had een gastvrij voorkomen en gaf ruimte aan vele ontmoetingen (1,5 miljoen in 4 dagen).
Op de beurs was volop nieuwe innovatie te bewonderen. Zoals 3D food printing waar getoond werd hoe 3D food printing werkte en kon het geprinte ook daadwerkelijk geproefd worden. Maar ook vegetarische bieflappen en biefstukken waarvan men vertelt dat de technologie lijkt op die van brood bakken of HACCP controles die overzichtelijk geregistreerd kunnen worden middels een tablet of telefoon.
Ook de Houwers Groep was aanwezig op de HORECAVA en introduceerde daar hun gevelschildje. De trouwe klantenkring kon het schildje, met daarop een stoplicht en groen vinkje, al bewonderen en alvast bedenken op welke plaats hun schildje straks kan worden geplaatst op hun locatie.Wij kijken terug op goede beursdagen en bedanken u voor uw bezoek aan onze stand!