Houwers Groep presenteert: GROEN, het digitale magazine

Advies en ondersteuning extra van belang in coronatijd

Trots presenteren wij ons eigen digitale magazine, getiteld GROEN. De eerste editie, die op 4 november verschijnt, geeft een inkijkje in het leven van een inspecteur en de werkwijze van Houwers Groep. “In deze tijd is het lastig om elkaar fysiek te ontmoeten”, stelt directeur Toos Houwers. “Dus zoeken we meer en meer de klant op via de digitale snelweg. Het magazine is daarvan één van onze communicatiemiddelen.”

Naast persoonlijke ervaringen deelt het inspectiebureau de resultaten van het onderzoek dat in augustus werd uitgevoerd. “Gezien deze hele situatie ons op zowel zakelijk als persoonlijk vlak raakt, vroegen we ons af: ‘Wat doet het met de ondernemers die wij bezoeken?’”, laat Toos Houwers, directeur Houwers Groep, weten. “In de laatste twee weken van augustus stuurden we onze inspecteurs op pad met een aantal vragen. De resultaten hebben we verwerkt in het magazine.” Elk segment waarin Houwers Groep actief is, wordt hierin belicht. Van supermarkt tot zorg en van ijssalon tot de voedselbank. Eén van de opvallende uitkomsten is dat, ondanks de protocollen die er bestaan, medewerkers hun handen niet zo vaak wassen als ze zouden moeten. “Dat is informatie waar we iets mee kunnen”, bevestigt Houwers. “Onze inspecteurs kunnen hierin hun adviserende rol pakken.”

Algemene acceptatie maatregelen

Ook werden er vragen gesteld op persoonlijk vlak. Onder andere over de sfeer binnen het bedrijf. In hoeverre heeft de coronasituatie invloed op de onderlinge sfeer? “Fijn om te lezen is dat die over het algemeen eerder verbeterd is dan verslechterd”, licht Houwers een tip van de sluier op. “In alle branches blijkt dat mensen best goed omgaan met de situatie. Alleen in de supermarkt ondervindt men nog weleens problemen met klanten die de maatregelen niet goed (willen) naleven.”

Persoonlijke aanpak

“Deze uitdagende tijd vraagt om een persoonlijke aanpak”, licht Houwers de oprichting van het digitale magazine GROEN toe. “De maatregelen maken het lastig om elkaar fysiek te ontmoeten. Zo organiseren we elk jaar in november een symposium, waarbij we onze klanten in een mooie omgeving en een fijne ambiance bijpraten over ontwikkelingen op het gebied van onder andere wetgeving. De editie voor 2020 hebben we moeten annuleren. NIets doen is geen optie: onze klanten liggen ons na aan het hart. Daarbij zien we het als onze plicht om ons aan onze drie beloften te houden: adviserend, ondersteunend en controlerend. Met die eerste twee waarden maken we een switch naar de digitale wereld. Door webinars te organiseren, Q&A’s te houden en door alle trainingen om te zetten in e-learnings. Aan die diensten voegen we nu het digitale magazine toe.

GROEN: waar ieder bedrijf voor gaat

Het magazine draagt de naam GROEN. “GROEN staat voor positief, voor optimisme”, licht Houwers de titel toe. “Iets wat we goed kunnen gebruiken anno 2020. Maar groen is ook waar we elke dag, met elke inspectie, voor gaan. Onze inspecteurs zetten alles op alles om de voedselveiligheid binnen ieder bedrijf dat ze bezoeken te borgen. Dat doen we met reguliere audits, maar ook met andere diensten, zoals de recent geïntroduceerde covid-check en de training die draait om het reduceren van voedselverspilling. De associatie met milieubewustzijn dragen we met alle liefde uit.”

Nieuwsgierig? Lees hier de eerste editie van GROEN! GROEN verschijnt ieder kwartaal. Meld je aan voor de nieuwsbrief om een melding te ontvangen wanneer editie #2 live staat.