Voedselveiligheid nog makkelijk gemaakt: 3 handige functies van Audits.app

Audits.app

Houwers maakt voedselveiligheid sinds 2024 nog makkelijker met Audits.app, het platform waar ondernemers alle informatie over inspecties kunnen inzien. Het platform wordt intern bij Houwers Software ontwikkeld en is recent uitgebreid met drie functionaliteiten.

Audits.app wordt gebruikt door zowel inspecteurs als klanten. Inspecteurs kunnen hun inspecties registreren en klanten kunnen op hun beurt rapportages inzien en downloaden, een verbeterplan invullen en verbeterpunten afmelden. Klanten houden op deze manier goed zicht op hun voortgang en inspecteurs kunnen sneller en efficiënter werken. Audits.app geeft Houwers de mogelijkheid om de app uit te breiden met nieuwe functies.  

1. Foto’s van verbeterpunten

Op veler verzoek kunnen klanten foto’s van verbeterpunten toevoegen aan de herstelmeldingen. De inspecteur kan deze foto’s gebruiken om de verbeterpunten te beoordelen.

2. Verbeterd dashboard

Het dashboard van Audits.app is sinds de lancering ook verder geoptimaliseerd. Klanten met meerdere inspecties per jaar kunnen in één oogopslag zien welke locaties zijn bezocht, wat de scores waren, waar en hoeveel verbeterplannen nog open staan of ingevuld zijn, of de locaties aangemeld zijn voor Checkpunt Voedselveiligheid en bij welke locaties certificering plaatsvindt. Klanten kunnen filteren op onder meer datum, score, afdeling, inspectieplan en nog veel meer. 

Daarnaast is het dashboard voorzien van meerdere downloads. Denk aan een overzicht van alle locaties in het systeem, wie de ontvangers van de rapporten zijn, een overzicht van de meest voorkomende verbeterpunten of van de voortgang van de contractafspraken.

3. Documentenbieb

Meest recent is de documentenbibliotheek aan Audits.app toegevoegd. Dit is een handige plek om alle kwaliteitsdocumenten centraal te beheren, zoals leverancierscertificaten, kalibratiecertificaten, rapporten van de ongediertebestrijder, handleidingen van apparatuur, handboeken en allergeneninformatie.

Audits.app ondersteunt diverse bestandsformaten, zoals PDF, Word, Excel, PowerPoint en afbeeldingen. Klanten kunnen bestanden koppelen aan de volledige organisatie, een specifieke afdeling of een locatie. Daarnaast biedt het platform uitgebreide opties om bestanden en mappen centraal te delen en te beheren. Zo staat alle documentatie op één centrale plek en hoeven medewerkers niet meer te zoeken naar de juiste bestanden.