LUDIEKE ACTIE MET ETIKETTEN VAN SCHOONMAAKMIDDELEN

Consumenten die de afgelopen weken bijvoorbeeld een schoonmaakmiddel, gootsteenontstopper of een onkruidbestrijdingsmiddel hebben gekocht, doen er goed aan nog eens naar de verpakking te kijken. Op enkele etiketten is een zin toegevoegd die een prijs van 1000 euro belooft! Dat maakten de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) en VeiligheidNL onlangs bekend.

De actie moet consumenten aansporen om etiketten op huishoudchemicaliën beter te lezen. Hoeveel verpakkingen met de geldprijs er precies zijn, wil de NVWA niet kwijt, wel dat het er meer dan 10 zijn. Alle producten zijn al verkocht en staan bij mensen thuis, aldus een woordvoerder. Tot nu toe heeft nog niemand een prijs geclaimd.

Hieruit kunnen we dus concluderen dat consumenten niet alert zijn op de etiketten op schoonmaakmiddelen. En dat men niet van te voren leest hoe een schoonmaakmiddel te gebruiken. Niet alleen vanuit het oogpunt hygiëne maar ook vanuit het oogpunt veiligheid is het van belang dat men de etiketten leest.