Sinds november 2009 is het voor inspectieklanten van Houwers Holtackers mogelijk om verbeterrapporten digitaal in te voeren en te beheren. De inspectieresultaten die Houwers Holtackers bij klanten uitvoert worden al vanaf februari 2008 gerapporteerd via het intranet van ons. Klanten kunnen door invoer van gebruikersnaam en wachtwoord hun inspectierapporten digitaal raadplegen op http://intranet.burohh.nl/. Nieuw is het overzicht van onderwerpen die door de HH inspecteurs als onvoldoende zijn beoordeeld en waar klanten zelf hun verbeteracties kunnen invoeren. De betreffende HH inspecteur krijgt vervolgens een melding dat verbeterrapporten zijn ingevoerd. Het opvolgen van verbeteracties met correctieve of preventieve maatregelen is een essentieel onderdeel van een voedselveiligheidssysteem. De eerste reacties van gebruikers zijn positief:
-“Handig dat je een overzicht krijgt met verbeterpunten, dan kun je daar gericht aan werken.”
-“Makkelijk dat het via internet te benaderen is.”
-“Als formulemanager kan ik eenvoudig de voortgang bij leden volgen.”
De HH inspecteurs merken wel op dat klanten nog moeten wennen aan datgene wat men invoert. Het is de bedoeling dat klanten duidelijk omschrijven wat de oorzaak van de afwijking is en welke maatregel ter verbetering genomen is. Omschrijvingen als ‘besproken” of “aangepakt of opgelost” geven te weinig informatie.
https://www.houwersgroep.nl/wp-content/uploads/2017/06/verbeterrapporten-HH-1024×484.png